Anatoly Levenchuk (ailev) wrote,
Anatoly Levenchuk
ailev

Публичные frameworks и стандарты для service management

По версии ITIL (ITIL себя считает Body of Knowledge по достижению требований стандарта ISO 20000):

  • ISO/IEC 20000

  • ISO/IEC 27001

  • Capability Maturity Model Integration (CMMI®)

  • Control Objectives for Information and related Technology (COBIT®)

  • Projects in Controlled Environments (PRINCE2®)

  • Project Management Body of Knowledge (PMBOK®)

  • Management of Risk (M_o_R®)

  • eSourcing Capability Model for Service Providers (eSCM-SP™)

  • Telecom Operations Map (eTOM®)

  • Six Sigma™.

Сам по себе списочек интересен, однако. Безотносительно того, что он заявлен про service management.

UPDATE: в http://www.kondakov.ru/CMMILibrary/SDocs/CMMI-SVC_v0.5.rar так же указано:
CMMI for Services also draws upon concepts and practices from other service-focused standards and models, including
-- Information Technology Infrastructure Library (ITIL)
-- ISO/IEC 20000: Information Technology – Service Management
-- Control Objects for Information and related Technology (COBIT)
-- Information Technology Services CMM (ITSCMM)
Subscribe

Recent Posts from This Journal

  • lytdybr

    Лекции по стратегированию записаны, двадцатый поток их уже получил -- там 4 часа 40 минут записи на 54 слайда (суммарно тем самым "системный…

  • lytdybr

    Слайды короткого курса "Стратегирование 2021" почти готовы, завтра планирую уже начать записывать видеолекции, они пойдут текущему двадцатому потоку…

  • Конференция "Прикладное системное мышление", 2021

    На конференции по прикладному системному мышлению у меня было два доклада: 1. "Содержание образования в Школе системного менеджмента", видео (с…

  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

  • 4 comments